Сайлент Хилл 2 / Silent Hill: Revelation 3D
#1
Опубликовано 16 Март 2011 - 18:49
Сайлент Хилл 2
Silent Hill: Revelation 3D
2011
IMDb
Режиссер: Майкл Дж. Бассет
В ролях: Аделайд Клеменс, Кит Харингтон
Думал тема уже есть, а её не оказалось, поэтому решил это исправить. Первый фильм мне в своё время понравился. Было и интересно, и жутковато, поэтому второй фильм жду достаточно сильно. Пока известно что Бассет фанат игр и первого фильма, постарается вернуть как можно больше людей, делавших первый фильм и возможно сделает фильм еще мрачнее. Так же в фильме можно будет увидеть Раду Митчелл, Шона Бина и Дебору Кару Ангер.
"Сиквел был бы уже не тем без участия ряда актёров из первого фильма. Возвращение Шона, Рады и Деборы, безусловно, вызовет трепет у поклонников франшизы и окажет честь звёздам Откровения Аделаиде и Киту".
Фильм будет снят на камеры Red Epic. Сама новость, на английском правда.
кадры, что есть на данный момент
#4
Опубликовано 14 Декабрь 2011 - 08:43
Продюсер Дон Кармоди говорит, что картина перешла в статус пост-производства. Сейчас идет работа на звуком и саундтреком, а также переговоры с Lionsgate по поводу даты премьеры. Продюсер надеется на позднюю весну или хотя бы ранюю осень.
#5
Опубликовано 15 Июль 2012 - 03:48
Мировая премьера фильма назначена на 25 октября 2012.
#6
Опубликовано 15 Июль 2012 - 13:57
На вопросы о монстрах-манекенах Клеменс ответила:
А режиссер добавил:"The mannequin monster was actually one of the most terrifying to be around. There's something so creepy about mannequins."
На вопрос о сюжетной части режиссер ответил:"It was the only monster that we couldn't make for real and operate like a puppet or a man in costume. I'm a big believer in real monsters on the set... That particular monster was impossible. I wanted it to scuttle like a combination of human body parts and a crab and a spider. After that clip finishes, it does something else pretty hideous as well."
На вопрос о синдроме Шона Бина и прямой вопрос о том, случится ли с его героем то же, что и в "Играх престолов", режиссер ответил:"It takes the story of little Sharon Da Silva, and turns her into Heather Mason for reasons that you'll understand when you see the movie."
"Yes and no. And you're going to have to see the movie to find out why that is a completely true answer."
#7
Опубликовано 17 Июль 2012 - 16:31
#8
Опубликовано 18 Июль 2012 - 20:34
А Майкл молодец, правильные вещи говорит. Особенно про создание сиквела-адаптации-стэндалона. Правильный подход, считаю.
#9
Опубликовано 18 Июль 2012 - 21:03
#10
Опубликовано 18 Июль 2012 - 23:40
#11
Опубликовано 19 Июль 2012 - 12:14
#12
Опубликовано 20 Июль 2012 - 01:07
Изменено: proglot, 20 Июль 2012 - 03:22
#13
Опубликовано 21 Июль 2012 - 16:03
...
The Hollywood Reporter: What do you think video game adaptations lack that is necessary for them to connect with audiences?
Michael J. Bassett: Story, story, story, character, character, story, character. I mean, it’s the only reason you go to watch a movie. You don’t remember how big the explosion is later, but you remember the moment Bruce Willis said “Yippie ki-yay mother---er,” because you remember the context of the character doing that thing -- or, Rutger Hauer’s incredible speech at the top of the building at the end of Blade Runner. Those are the things you remember. The visual wraparound is amazing, but your takeaway from a movie is always how you resonate with the characters. And nobody’s seen Silent Hill yet so it may be to the contrary, but what I wanted to do was give you the story of a girl that you relate to and understand within the environment of the computer game mythology and the landscape that’s been created for it.
I suspect as video games are getting better, and they’re getting better written and better directed, the synthesis of the two is going to be so sort of flawless that you won’t be able to tell where one begins and the other one ends. I mean, if you place Dead Space, which is a fantastic game and you have these animated movies that go with it as well, the movies let the game down. So it’s the other way around. Or like God of War; if I, please, got a chance to make a God of War movie, how the hell do you better the graphics there? I mean, even the performance of the character is pretty good. But it’s hard for the film business and Hollywood in general to take a game and make something better than the game – because they’re an incredible, immersive way to experience adventure.
THR: With Silent Hill, there was a mixed reception to the first film.
Bassett: There’s always mixed reception to every movie – I mean, unless you made The Dark Knight.
THR: Is it freeing that some people were lukewarm about the first film, or does that put more pressure on you to deliver a great follow-up?
Bassett: No, I think you’ve got to raise the game. You’ve got to make a sequel that’s better than the original – that’s the point, that you’ve learned from what was good and what was bad. And with Silent Hill, I brought back quite a lot of the team from the first one from the bits that I liked. I think the film is artistically very successful; I think it’s not so narratively successful. The story trades so much on the arcane mythology of the games that perhaps the mainstream audience didn’t get it. I wanted to make a movie that was more scary, more intense, and the 3D element, though obviously it’s a gimmicky thing now, when you’re doing a computer game adaptation and you’ve shot it in 3D – no post-conversion, we had the cameras on the set and we did the thing – when you’re trying to draw the audience into this alternate world, it really is a fantastic tool to have at your disposal for that. I can reach out to you, and I can also draw you in a little bit. So it was kind of a fun experience to play with this technology.
How long it stays around is anybody’s guess these days in the same way that I’m very much looking forward to the 48 frames per second that Peter Jackson is working on. Because on paper that’s going to work, but aesthetically, are people going to respond to it? And I don’t know; mostly I’m just a fan and I want to see what they’re doing. With Silent Hill, I was a gamer – I played the games, and it was an opportunity for me to go, “dude, I’m going to make a computer game adaptation.” So I’m a sequel, an adaptation and a standalone movie, and that’s the tricky thing to balance.
...
Вера в Майкла крепнет. Надеюсь трейлер не подкачает.
#14
Опубликовано 27 Июль 2012 - 22:27
#15
Опубликовано 28 Июль 2012 - 13:34
滚鸡巴蛋
#16
Опубликовано 31 Июль 2012 - 17:47
#17
Опубликовано 31 Июль 2012 - 17:50
4. В СХ и RE5 эти монстры сильно отличаются, просто в кино Андерсон сделал своего похожим на Пирамидхэда. Сначала был в СХ, потом в ОЗ.4. Хер с тесаком и треугольником на башке был нагло спизжен из SH в Обитель зла? Или наоборот?
Очень радует что вернулась квест составляющая в фильм. И ведь действительно глав. героиня всю игру не просто бродила по городу, а искала ответы на загадки, ключевые предметы и т.д.
Квест был и в первом фильме: по бумажкам и рисункам в школу, по синей фигне изо рта трупа в отель, там по рисунку - в номер отеля, оттуда в церковь...
#18
Опубликовано 01 Август 2012 - 12:21
Изменено: Магистр Йода, 01 Август 2012 - 12:22
#19
Опубликовано 01 Август 2012 - 15:16
#20
Опубликовано 01 Август 2012 - 15:40
0 пользователей читают эту тему
0 пользователей, 0 гостей, 0 невидимых